رتبه: Member
گروه ها: Registered
ارسالها: 21
|
ترمیم سطح آسفالت روش رایجی است که برای نگهداری و ساخت آسفالت کف خیابات و پیادهرو استفاده میشود. چندین فرم ترمیم سطح وجود دارد. با طراحی مناسب آنها اقتصادی، طولانی مدت و به آسانی قابل جاگذاری هستند. آنها قابل نفوذ نیستند و باعث افزایش طول عمر جاده میگردند. اما هر نوع یک یا چند هدف خاص دارد. ترمیم سطح را نمیتوان نوعی از جادهسازی دانست بلکه هم لایهای محافظ به منظور مقاومسازی در بابر سایندگی و هم لایهای ضد آب در زیر ساختار اصلی جادهسازی فراهم میکند. ترمیم سطح مقدار بسیار ناچیزی بار اضافه میکند و بنابراین بطور معمول از محاسبه این بار در ظرفیت حمل بار جادهسازی صرفنظر میشود. اگرچه ترمیم سطح، سطحی عالی فراهم میکند اما این روش راهحلی برای تمامی مشکلات جادهسازی نمیباشد. ترمیم سطح آسفالت اصطلاحی آست که چندین نوع از کاربردهای آسفالت را در برمیگیرد. ضخامت آن معمولا کمتر از ۱ اینچ (۲۵ میلی متر) میباشد. یک پوشش غیرقابل نفوذ آسفالت لایهای نازک از ترمیم سطح آسفالت است که برای سطح آسفالت شده بکار برده میشود. انواع ترمیم سطح عبارتند از: -Spray –Applied Seal: این نوع از ترمیم سطح بکارگیری امولسیون رقیق آسفالت بدون پوشش بهم پیوسته و متراکم میباشد که به منظور غنی کردن سطح جاده آسفالت شده و بستن رخنه و درزهای کوچک استفاده میگردد. -Chip Seal: این نوع بکارگیری آسفالت بلافاصله بعد از پوشش متراکم با دولایه یا سه لایه انجام میگیرد. -Slurry Seal: این نوع از ترکیب توده ریز، امولسیون آسفالت ، آب و فیلتر مواد معدنی بدست میآید. -Microsurfacing: این نوع معمولا با نام Polymer-Modified slurry seal یاد میشود. این نوع با Slurry Seal متفاوت میباشد و از طریق یک فرآیند گرمایی بوجود میآید. با استفاده از Microsurfacing فرآیند بصورت شیمیایی کنترل میگردد. منبع: aim bitumen
|
|
|
|
|
|
|
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست |
|
جهش به تالار
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.
این صفحه در مدت زمان 0.101 ثانیه ایجاد شد.