رتبه: Advanced Member
گروه ها: Registered
ارسالها: 68
|
شرکت خودروسازی لامبورگینی با تولید لامبورگینی میورا یک روند رو به رشد را آغاز کرد.میورا نماینده تاریخ و گذشته کاخانه لامبورگینی است. این مدل اسپرت بین ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۲ عرضه شد.یک خودروی دونفره که به رقابت با خودروهایی مانند GT40 و فراری LM250 پرداخت.تیم مهندسی لامبورگینی در طول شب و به طور مخفیانه به طراحی میپرداختند به این امید که موسس شرکت آقای فروچیو لامبورگینی را خوشحال ساخته و نظر او را تغییر دهند زیرا او بر این باور بود که تولید این گونه خودروها گران است و باید برروی خودروهای قوی تمرکز کرد نه خودروهای سرعتی.هدف آنها تولید یک خودروی جاده ای بود که خون یک خودروی اسپرت نیز در رگهایش در جریان باشد.خودرویی که هم بتواند در مسابقات برنده شود و هم بتوان در جاده به راحتی با آن رانندگی کرد. در طراحی آن وجود یک موتور ۱۲ سیلندر کاملا غیر عادی بود و آن را از دیگر محصولات لامبورگینی متمایز میکرد.در نهایت آقای لامبورگینی به این نتیجه رسید که این خودرو ابزار مناسبی برای تحول در بازار است، لذا به مهندسان خود اجازه داد که پروژه را به پیش ببرند.شاسیP400 در نمایشگاه تورین معرفی شد که در سال ۱۹۶۵ بسیاری از طرفداران را تحت تاثیر قرار داد.از آن رو تولید کنندگان میورا کوشیدند این خودرو را با آخرین تکنولوژی ها تطبیق دهندو با تغییراتی هوشمندانه در طراحی موتور، شاسی،ترمز و سیستم تعلیق موجب بهبود شرایط و ارتقا ایمنی خودرو شوند و آن را امن تر، راحتتر و زیباتر عرضه کنند.میورا تحت تاثیر طراحی زیبا و ظریف مارچلو گاندینی میباشد.این محصول در دوره های مختف زمانی تا سال ۱۹۷۲ مورد بازبینی قرار گرفت، به همین دلیل انواع مختلفی دارد.بسیاری از آن را در ۵ مدل مختلف MIURA JOTA, MIURA SV, MIURA S, P400 و MIURA ROADSTER دسته بندی میکنند. در سال ۱۹۶۶ اولین سری P400 برای معرفی در نمایشگاه ژنو آماده شد و در سال بعد تحت نام جدید میورا تولید شد.میورا از نماد جدید این کمپانی ایتالیایی به معنی گاو نر مبارز گرفته شد و در سراسر جهان علاقمندان زیادی پیدا کرد.در آن سال آن خودرو را به عنوان یک نسخه جدید P400 میشناختند با ابن تفاوت که دارای موتور قوی با توان ۳۵۰ اسب بخار بود.لامبورگینی موفق شد آن را با مبلغ ۱۱۴ هزار دلار آمریکا به فروش رساند.این خودرو بسیار سبکتر از خودروهای تولید شده بود زیرا بدنه، درها و شاسی را با فولاد پوشانده بودند.میورای Sدر سال ۱۹۶۸ در نمایشگاه تورین معرفی شد،موتور آن دارای حجم بیشتر و مکش بهتری نسبت به مدل قبل بود و طراحان توانستند قدرت آن را تا ۲۰ اسب بخار افزایش دهند. آخرین و معروفترین میورا در سال ۱۹۷۱ تولیدش آغاز شد.مدل SV که قدرتش به ۳۸۰ اسب بخار رسیده بود.میورای JOTA در سال ۱۹۷۰ ساخته شد.این خودرو یک نمونه بیشتر نبود.این خودرو یک سال پس از تولید در یک صانحه آتش سوزی سوخت.پس از آن به درخواست مشتریان ۵ نسخه ویژه به نام SV/J ساخته شد که یکی از آنها را محمد رضا شاه و یکی را نیکلاس کیج به قیمت ۴۹۰ هزار دلارخریداری کردند.هم اکنون تمامی این ۵ دستگاه موجود است. به طور کلی تغییرات ایجاد شده در میورا بسیار با ارزش است و با گذشت زمان هر مدل تکامل یافته ی مدل قبل میباشد.به همین دلیل است که MIURA SV مطلوبترین نسخه تولید انبوه این خودرو محسوب میشود. منبع: اجاره خودرو پرشین گشت
|
|
|
|
|
|
|
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست |
|
جهش به تالار
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.
این صفحه در مدت زمان 0.103 ثانیه ایجاد شد.