خب ممکن است شما در تور ایتالیا به فکر دنبال کردن کسب و کار خود باشید، احتمال اینکه با همسفریها و یا افراد بومی بخواهید گرم بگیرید و بیزنسی را در ایتالیا راه بندازید کم نیست ...
اول از همه باید بدانید که ایتالیاییها مردمانی صمیمی و گرم هستند، در مواقع مکالمه حضوری اگر در فاصله خیلی دورتری بایستید حمل بر عدم صمیمیت می گیرند و یا اینکه در معاشرت ها از غذا، مد و لباس و فرهنگ ایتالیایی تعریف کنید و خود را علاقه مند نشان دهید تا حسابی به شما اعتماد کنند و اخت شوند، البته که جای هیچگونه اغراق و تملق نیست، چون هنر و فرهنگ در ایتالیا مثال زدنی است.
برقراری تماس چشمی در حین صحبت
اگر میخواهید یک ایتالیایی حرف نزند دستان او را بگیرید.ایتالیایی ها در حین صحبت دستهای خود را زیاد تکان می دهند، معمولاً در اوایل ملاقات از لمس و بوسه استفاده می کنند چون به طور کلی اهل لمس کردن هستند، نگاه مستقیم به چشمان فرد مقابل هنگام صحبت ضروری است، در غیر این صورت رفتاری غیر مودبانه است اگر طرفی دیگر را هنگام صحبت کردن، نگاه کنید. تماس چشمی، علاقه، شفافیت و میزان رکبودن شخص را در حین مکالمه نشان میدهد. این موارد هنگام بازدید از
جاذبه های گردشگری تور ایتالیا به کارتان می آید.
کارت ویزیت در تور ایتالیا
در طول مکالمات تجاری خود و هر زمان که به خاطرتان آمد میتوانید کارت ویزیت خود را به شخص مقابل بدهید، یک کار جالبی که ایتالیایی ها میکنند خط زدن لقبmr یا mrs با توجه به میزان صمیمیت بر روی کارت است. بر روی کارتهای اعتباری اطلاعات تماس، سمت شغلی، میزان تحصیلات و جایگاه خاص هر فرد نوشته شده است.
مسائل زبانی
باز به بحث شیرین زبان میرسیم، بیشترین زبان صحبت شده در مکانهای توریستی ایتالیا، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی است، در نواحی شمال غربی که تقریبا آلمانی رواج دارد، ایتالیایی تقریباً میان نسل قدیم جریان دارد، معمولاً افراد غیر ایتالیایی زبان برای سهولت کارهای خود از مترجمین انگلیسی، ایتالیایی، غرانسوی و آلمانی استفاده میکنند.
ارتباطات شغلی در تور ایتالیا
ایتالیایی ها معمولاً خیلی راحت برخورد میکنند، صمیمی، روراست، سخنور و کنجکاو هستند، ممکن است سوالات جزئی بپرسند، پرسش درباره خانواده و علاقهمندیها جزئی از مکالمات تجاری شما با یک ایتالیایی خواهد بود. اما آگاه باشید و بدانید این تنها راه جلب اعتماد یک ایتالیایی نیست، متعهد بودن به کار و پروژه هم کامل کننده اعتماد به افراد در تجارت و ایجاد روابط کسب و کاری در
تور ایتالیا است.
سیستم مدیریت در ایتالیا به صورت هرمی است، به این معنی که رئیس و شخص اول یک شرکت تصمیم نهایی را میگیرد، کارمندان احترام ویژه ای را برای رئیس قائل هستند و تمام کارها در مشورت و همیاری و با برگزاری جلسات و با محوریت تجزیه و تحلیل صورت میگیرد.
برقراری ارتباط
برای تماس با شرکتهای ایتالیایی لازم است که خیلی رسمی و صریح از اطلاعات شرکت و هدف از برقراری ارتباط را از طریق ایمیل، تلفن و یا فکس بیان کنیم، اگر ایتالیایی بلد نیستیم باید در نامه یا تماس تلفنی مطرح کنیم، ایتالیایی ترجیح میدهد قرار دوم مکالمه را به صورت حضوری ایجاد کند تا بتواند تصویر اولیه و کلی از طرف مقابل داشته باشد.در خطاب کردن افراد در قرارهای اول کاری از القاب و لفظ خانم و آقای استفاده کنید، برای یک ایتالیایی زیاد خوشایند نیست که در اولین لحظه خیلی صمیمی شوید. شما می توانید در تور ایتالیا از
آب نمای تروی واقع در رم ایتالیا نیز دیدن کنید.
مسافر تجاری در تور ایتالیا
اما به طور کلی سفر به ایتالیا با شهرهای توریستی قشنگی که دارد، یک تجربه عالی است، چه برسد به اینکه در این سفر گریزی به کسب و کار هم داشته باشید، ایتالیایی ها پارتنرهای خوبی هستند و بدون هیچ نقطهی مبهمی کار خود را انجام میدهند. یک تصمیم درست قبل از برنامه سفر و خرید بلیط هواپیما به مقصد ایتالیا داشته باشید، این سفر هم فال است هم تماشا، اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار و یا توسعه فعالیتهای تجاری خود هستید، ایتالیا یکی از بهترین مقاصد است!