رتبه: Advanced Member
گروه ها: Registered
ارسالها: 30 مکان: تهران
|
اولین و مهم ترین قدم در فروش موفق، داشتن اطلاعات کافی در مورد فروشندگی می باشد.
جهان در حال پیشرفت و رقبا منتظر غفلت شما و پیشی گرفتن از شما هستند. جالب است بدانید فروشندگان بزرگ درب و پنجره دوجداره در سراسر دنیا که سالیان سال است که در این زمینه مشغول بکار هستند و روز به روز بر مشتریهای آنها اضافه میشود، چرا هنوز مجموعه خود را نسبت به اطلاعات و مهارتها تکنیکها فروشندگی به روز میکنند.
یک تولیدکننده موفق بایستی در مورد خود و یا مجموعه خود به همراه بخش فروش مجموعه خود دورههای لازم و گرفتن مدرک در زمینه فروشندگی و عمل فروشندگی نیز سرمایهگذاری ضروری را به عمل آورد. اما متاسفانه میبینیم شرکتهایی که چند سالی است پس از تلاشهای زیاد اکنون توانستهاند سهمی از بازار کسب کنند بر این باورند که اکنون توانستهاند جایگاه خود را پیدا کنند و دیگر نیازی به کسب اطلاعات و مهارتهای بیشتر در این زمینه نیست!
تولیدکننده موفق در زمینه درب و پنجره upvc باید نسبت به تجارت داخلی و خارجی اطلاعات بروزتری داشته باشد. به عنوان مثال اینکه چه عواملی ممکن است در روند قیمت مواد اولیه ساخت درب و پنجره تاثیرگذار باشد و یا چه سیاستهای بر این تجارت ممکن است اثر بگذارد و این مختص کشوری که در آن حضور داریم، نمیشود بلکه باید از روند تغییرات و یا سیاستهایی که در کشورهای که به گونهای تاثیرگذار در صنعت و تجارت UPVC هستند نیز میشود.
مدتی قبل افزایش نرخ پودر PVC خام در کشور توسط پتروشیمیها باعث افزایش قیمت پروفیلهای برخی تولید کنندگان پروفیل UPVC شد، در صورتی که اگر تولیدکننده نسبت به این عوامل که در تجارت این زمینه اثر میگذارد مطلع باشد، حداقل متحمل ضرر و زیان نمیشود و راههای کسب اطلاع در این خصوص مطالعه نشریات فعال در صنعت و تجارت UPVC و رادیو تلوزیون و روزنامهها است.
یک تولیدکننده موفق و حرفهای همچنین باید در زمینه تولید درب و پنجره upvc که خود در آن مشغول به کار است، اطلاعات کامل داشته باشد. گاهی مشاهده میشود که تولید کنندگانی که در این زمینه فعالیت میکنند نسبت به روند تولید ناآگاه بوده و یا حتی توانای ساخت یک پنجره را نیز ندارند و علل آن معمولا نداشتن دانش فنی ساخت درب و پنجره و همچنین حضور آنها در این زمینه به جهت سود دهی و عوامل دیگر میباشد که اعتبارات مالی خود را در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند و در این راستا شخصی یا اشخاص را به عنوان مدیر تولید و فروش گماشتهاند. با این اوصاف این تولیدی از پیشرفت قابل توجهای نسبت به تولیدیهای دیگر که مدیر تولیدی خود نیز کاملا آگاهی از صنعت UPVC دارد، برخوردار نیست و مدیر تولیدی تابع تصمیمگیری عوامل زیر مجموعه خود میباشد.
یک فروشنده موفق همچون سفیر یک کشور باید از برنامههای واحد صنفی تولیدی خود کاملا آگاه و مطلع باشد. معمولا برخی از ما تولیدکنندگان هنگامی که با شرکتی که در زمینه فروش پروفیل یا یراق فعالیت میکند، با بخش فروش تماس میگیریم، متوجه میشویم فروشندههایی مثلا خانم اطلاعات کافی فنی در مورد محصولات شرکت یا حتی در مورد سیستمی که در آن کار میکند ندارد و یا دیده میشود که این دسته افراد به جهت فروش باید به صورت مکرر با مدیریت و یا همکاران قدیمی تماس بگیرد و در مورد نحوه فروش شرایطی یا قطعی و یا در مورد اطلاعات فنی جنس خاصی کسب اطلاع کنند.
ریشهیابی این مشکل ما را به این نتیجهگیری رساند که دلیل آن حضور بانوان در این صنف نبوده بلکه بدلیل شرایط اجتماعی ما و در پی آن و از همه مهمتر عدم آموزش فنی به بانوان میباشد. با توجه به این که خانمها پتانسیل عظیمی در زمینه فروش و بازاریابی دارند و عدم آموزش فنی به آنها سبب کاهش بازده واحد صنفی تولیدی میشود.
یکی از ویژگیهای این کسب و کار این است که معمولا نسبت به بقیه شغلها و دیگر کسب و کارها، با محصولات قابل ارائه کمتری سروکار داریم و این مزیت کار ما محسوب میشود. لذا میتوانیم نسبت به پنجره یا دربی که تولید کردهایم اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص نوع پروفیل، شیشه و یراقآلات بکار رفته در آن، به مشتری ارایه دهیم. برای مثال بسیاری از ما تولیدکنندگان از دو یا چند پروفیل استفاده میکنیم و زمان ارائه پیش فاکتور به مشتری پیش فاکتورهایی با قیمتهای متفاوت ارائه میدهیم در این زمان اولین سئوال که مشتری میپرسد این است که این پنجرهها چه فرقی با هم دارند و دلیل اختلاف قیمت آنها در چیست؟ حال اگر ما اطلاعات کافی در مورد سه رکن اصلی درب و پنجره دوجداره یعنی پروفیل، یراق و شیشه نداشته باشیم و یا جوابهای مبهم و نامفهوم به مشتری بدهیم، به طور قطع مشتری خود را از دست دادهایم. زیرا مشتری را در تصمیمگیری گیج کردهایم و او به جهت تصمیمگیری نیاز به مشاوره گرفتن از تولیدکننده دیگری دارد و ملاقات او با تولیدکننده دیگر به منزله از دست دادن مشتری است.
یک مدیر موفق باید از محصولات جدید از جمله یراقآلات، پروفیلها و شیشه و قیمتهای آنها و همچنین موقعیت و شرایط همکاران و رقبای خود و سایر اشخاص و افرادی که در صنعت درب و پنجره دوجداره با او کار میکند، آگاهی داشته باشد. همچنین اینکه رقبای او جدیدا چه نوع پنجرههایی را تولید میکند و با چه قیمتهای به فروش میرسانند و روند فروش و بازاریابی آنها به چه نحوی است و یا از چه دستگاههایی و یا چه تکنولوژیهای جدیدی بهره گرفته است و نیز در صنعت UPVC از ماشینآلات و روشهای جدید تولید قرار است استفاده شود و از نسل جدید پروفیلها و ماشینآلات و یراقآلات و حتی شیشهها میبایست مطلع بود.
|
|
|
|
|
|
|
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست |
|
جهش به تالار
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.
این صفحه در مدت زمان 0.135 ثانیه ایجاد شد.