تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

balabar Offline
#1 ارسال شده : 1395/09/30 05:51:32 ب.ظ
balabar

رتبه: Newbie

گروه ها: Registered
ارسالها: 6

جلوگیری از افزایش بیش از حد سرعت در سامانه با اتصال مستقیم

به گونه ای می توان گفت آسانسور هیدرولیکی یک بالابر ساده است که در هنگام حرکت رو به بالا جریان انرژی به سمت سیستم است، یعنی چه در هنگام حمل بار اسمی چه زمانی که کابین خالی است سیستم هیدرولیکی یک آسانسور در پایین ترین نقطه مسیر در مقایسه با همین سیستم در زمانی که آسانسور در طبقات بالا قرار دارد سطح انرژی کمتری دارد.

این شرایط برعکس سیستم های کششی است. به علت وجود جرم متعادل کننده کادر وزنه یک کابین خالی بالابر در پایین ترین نقطه نسبت به کابین خالی بالابر در طبقات سطح انرژی بیشتری دارد. از این رو در صورت رها شدن یک آسانسور هیدرولیکی چه در هنگام حمل بار اسمی چه زمانی که کابین بالابر خالی است پایین آمده و بر روی بافر ها می نشیند ولی اگر کابین خالی آسانسور کششی رها شود با سرعت سقوط آزاد به سمت بالا حرکت می کند. برای اینکه سرعت آسانسور هیدرولیکی افزایش پیدا کند، موتور و پمپ باید جریان روغن بیشتری تولید کرده و به درون جک بفرستند. از آنجا که پمپ و موتور معمولا طوری انتخاب می شوند که فقط توان کافی برای حرکت دادن با سرعتی نزدیک به سرعت اسمی را داشته باشند احتمال کمی برای افزایش بیش از حد سرعت در حرکت رو به بالا وجود دارد. در تمام موارد با جدا شدن ارتباط پمپ و واحد تامین نیرو جهت حرکت رو به بالا متوقف می شود. بنا براین نیازی به پیش بینی سیستم مکانیکی برای توقف اضطراری حرکت روبه بالا نخواهد بود.

حتی در حرکت رو به پایین نیز رفتار یک آسانسور هیدرولیکی تفاوت زیادی با آسانسور کششی دارد. از آنجا که کابین بر روی یک ستون مایع که در داخل جک قرار دارد تکیه کرده است، تنها احتمال افزایش سرعت در صورت حذف کامل تعلیق (در سیستم اتصال غیر مستقیم) یا خروج سریع و کنترل نشده روغن از داخل جک رخ می دهد. این امر برای کنترل سرعت امکانات دیگری غیر از سیستم های متداول گاورنر و پاراشوت می طلبد. سیستم اصلی بالابر و آسانسور هیدرولیکی که برای این منظور کاربرد دارد به شرح زیر می باشد:
-سیستم نگهدارنده سنتی شامل گاورنر و پاراشوت
-پاراشوتی که بوسیله کابل جداگانه یا به صورت مستقیم در هنگام قطع سیستم تعلیق تحریک می شود. (در سیستم های اتصال غیر مستقیم)
-مکانیزم قفل کن متصل به میله جک
-شیر محدود کننده جریان در ورودی جک
-شیر قطع کننده مسیر جریان در ورودی سیلندر

کاربرد گاورنر و پاراشوت در آسانسور های هیدرولیک
اغلب اوقات برای متوقف کردن کابین آسانسور که با سرعت زیاد به سمت پایین حرکت می کند به کار گیری یک پاراشوت که به وسیله گاورنر فعال می شود مناسب است. چنین سیستمی برای استفاده در آسانسور های هیدرولیکی نیز کاربرد دارد. در مورد استفاده از پاراشوت در آسانسور هیدرولیکی با اتصال مستقیم کابین به جک باید یک سری تجهیزات اضافی بین کابین و جک پیش بینی گردد. در حالت عادی اتصال بین جک و کابین بالابر تحت فشار است. ممکن است که سر جک را با اتصال سوکتی به کابین بالابر متصل کرد. چنین اتصالی اجازه انحرافات کوچک در هم محور شدن میله جک و راهنماهای کابین بالابر هیدرولیکی را می دهد. به هر حال اگر سرعت کابین بالابر یا آسانسور هیدرولیکی افزایش پیدا کند میله جک با جرم نسبتا زیاد نیز با همان سرعت حرکت می کند. زمانی که پاراشوت درگیر می شود شتاب معکوسی به کابین بالابر وارد شده و نیروهای نگهدارنده در جهت مخالف از کابین به میله جک منتقل می گردد. بنابراین برای کاهش سرعت و توقف کابین بالابر، اتصال بین جک و کابین باید توانایی تحمل و انتقال این نیرو ها را داشته باشد. مطمئنا در سیستم هیدرولیکی با اتصال کابلی (غیر مستقیم) پاراشوت متصل به کابین بالابر توانایی متوقف کردن میله جک را ندارد.

کاربرد ترمز گلویی جک در آسانسور هیدرولیکی منجر به یک ابزار مکانیکی شده است که مستقیما بر روی میله جک عمل می کند. چنین ابزاری جایگزین سیستم پاراشوتی است که در اتصال مستقیم جک به کابین آسانسور کاربرد پیدا می کند. در سیستم اتصال غیر مستقیم متوقف کردن میله جک رها شده از کابین آسانسور حداقل برای مسافران سودی نخواهد داشت. به هر حال در سیستم اتصال مستقیم استفاده از ابزاری که کابین آسانسور به میله جک متصل است این اطمینان را می دهد که تحمل نیرو های نگهدارنده کششی در اتصال بین جک و کابین آسانسور لزومی ندارد. ترمز گلویی جک قفل کن پلانجری به جای نگهداشتن کابین پیستون هیدرولیکی را قفل می کند.

این ترمز مانند پاراشوت حرکت آسانسور هیدرولیکی اتصال مستقیم را در حرکت رو به پایین متوقف می نماید. ترمز حتی در هنگام ترکیدن بدنه سیلندر هیدرولیکی نیز وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد. این نقطه قوت اصلی این نوع ترمز است. در سیستم اتصال مستقیم جک به زیر کابین بالابر که سیلندر در داخل گودال قرار دارد بازرسی و تعمیرات سیلندر مشکل است. در برخی کشور ها مانند ایالات متحده پر کردن گودال معمول است. این امر بازرسی و تعمیرات جک را غیر ممکن می سازد. ترمز پلانجری بر روی کف چاهک درست در بالای سر سیلندر نصب می گردد. در این صورت در هنگام قفل کردن بر روی میله وزن کابین آسانسور هیدرولیکی و میله جک به کف چاهک منتقل می گردد. برتری این سیستم این است که حتی در مواقع ترکیدن سیلندر یا لوله های روغن ابزار یاد شده آسانسور را متوقف می سازد.



لینک منبع:بالابر آسیابرج
http://asiabalabar.com/
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.124 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت